FOTO'S VAN Thailand II OP SMUGMUG KLIK HIER :)

Dag 303 – 26 juli 2013 – Kathmandu (NEP) naar Bangkok (THAI) – 0 km

Vannacht werd ik wakker rond een uur of drie en was behoorlijk misselijk. Wat op bed en de bank liggen draaien maar ik viel niet meer in slaap. Rond een uur of vijf kwam het er ook aan beide kanten uit en dit bleef maar door gaan. Gezien mijn vlucht die om half twee ’s middags staat toch maar even naar de dokter. Iets voor zeven was er niks open dus bij het Mission Hospital naar binnengelopen waar ook een Nederlandse op bed lag met dezelfde klachten. Er werd eerst bloed geprikt en ik vroeg of dat naar het lab werd gebracht. ‘’Ja, het bloed is naar het lab’’. Ik had al mijn twijfels aangezien mijn Nederlandse buren naast mij het zelf naar het onderzoekslab moesten brengen. Vervolgens kreeg ik nog een zoutoplossing toegediend en een zak vol met medicijnen. Volgens mij denken ze hier daar heb je een buitenlander, laten we die maar volgooien met alles wat we hebben want die heeft toch wel verzekering. Toen ze zeiden dat ik weer kon gaan vroeg ik naar de status van mijn bloedonderzoek. Ja, dat is niet naar het lab gebracht kreeg ik te horen. Voor niks vijf liter bloed laten prikken dus. Rond half negen was ik weer weg daar en in het appartement mijn laatste spullen gepakt en een douche genomen. Ik voelde mij nog steeds niet al te best maar had ook totaal geen zin om de vlucht te annuleren. Ik zal vandaag eindelijk wegkomen uit Nepal. Afscheid genomen van Raj en hem een nette fooi gegeven. Hij heeft mijn spullen netjes in de taxi gezet en ik heb mij naar gaia laten brengen waar ik afspraak had om tien uur met Hari en Nilam. Hari was er al en Ed was er ook te vinden. Lamlendig maar aan tafel gaan zitten en met moeite een fruitjuice naar binnen gewerkt. Hari had de letter of attorney (hiermee kan Hari namens mij de zaak afhandelen) gemaakt en deze moest ik nog tekenen inclusief wat vingerafdrukken. Nilam kwam even later ook opdagen en hij moest de brief tekenen als getuige. Aangezien het bijna tijd was om te vertrekken naar het vliegveld heb ik Hari, Nilam en Ed bedankt en gedag gezegd. Op kantoor bij Asian Heritage iedereen nog even gedag gezegd en van Mina kreeg ik een sjaal om mijn nek gebonden. Hierna naar de shop van Abinesh gelopen waar Aakash en Dikyi ook niet veel later waren. Samen met hun naar het vliegveld gegaan en daar afscheid genomen. Van Dikyi ook een sjaal gekregen dus aan goed geluk geen gebrek dit keer. Aangezien het druk was ben ik vrijwel meteen in de rij gaan staan. Nadat ik van iedereen afscheid heb genomen kon ik door de eerste controle. Ik ben snel gaan inchecken zodat ik mijn bagage kwijt was, hierna naar boven voor de paspoortcontrole en security check van mijzelf en de handbagage. Ik moest nog een dik uur wachten voordat ik kon boarden. In de tussentijd de rupees zoveel mogelijk opgemaakt en gelukkig voelde ik mij inmiddels redelijk. Het vliegtuig van Thai Airways (Boeing 777-200) was modern en ik had een plek bij de nooduitgang waardoor ik twee meter beenruimte had. Dat hebben ze goed gezien bij het inchecken. Tijdens de vlucht wat afleveringen van The Big Bang Theory gekeken en hierna wat liggen knikkenbollen. Iets na zes lokale tijd kwam ik aan en het vliegveld is inmiddels bekend. Binnen enkele minuten was ik bij de visum-on-arrival, had ik mijn bagage te pakken en was ik onderweg naar de skytrain. Rond half acht was ik bij mijn hotel waar ik eerder ook verbleef (New Siam II) waar ze nog maar twee kamers hadden. Hier ingecheckt en wat gaan eten. Ik voelde mij niet geweldig dus kreeg met moeite wat vegatable fried rice. De fruitshake ging er wel bijna helemaal in dus ik had in ieder geval wat binnen. Hierna mijn mail en facebook bekeken en een serie gekeken. Rond tien uur ben ik in slaap gevallen want ik was doodop na afgelopen nacht.

Dag 304 – 27 juli 2013 – Bangkok (THAI) – 0 km

Rond tien uur werd ik wakker dus twaalf uur aan een stuk geslapen en hierna eerst een aflevering van Dexter gekeken. Ik voelde mij inmiddels weer vrij aardig en tijdens het ontbijt ging de pannenkoek met banaan bijna moeiteloos naar binnen. Na het ontbijt naar de parkeergarage gelopen waar ze mijn motor een beetje hadden verschoven maar er wel netjes een doek overeen hadden gedaan.Erg netjes! De motor startte direct dus geen problemen voor als ik vertrek.

Achter het hotel loopt een toeristenstraatje waar ik slippers heb gekocht waar ik achteraf spijt van heb. Van die goedkope dingen maar het plastic schuurt langs mijn huid waardoor het helemaal rood wordt. Binnenkort toch maar een keer fatsoenlijke slippers kopen. Mijn oude slippers heb ik in Kathmandu weg gesmeten nadat ze weer kapot waren en al vaak gerepareerd waren. Gedurende de middag mijn reisblog bijgewerkt, muziek gelusiterd en op Skype gezeten met Thijs en Thuis. ’S Avonds wat Pad Thai gegeten maar dit kreeg ik amper naar binnen. Het was erg vettig dus het maar laten liggen. Ik voelde mij ook weer wat minder maar dit bleek de laatste stuiptrekking te zijn. Gedurende de avond rustig op bed gelegen en Dexter gekeken.

Dag 305 – 28 juli 2013 – Bangkok (THAI) – 0 km

Vanochtend French toast gegeten en hierna de taxi gepakt naar Siam Center. Hier eerst naar boven gelopen een een ticket gekocht voor de bioscoop. De film Wolverine leek mij wel interessant en deze was ook wel aardig. Na de film bij Samsung naar binnen gelopen waar ik een nieuwe telefoon heb gekocht. Ik had er geen meer en ik dacht een goedkoop dingetje te kopen maar het is toch een moderne telefoon geworden met alles erop en eraan. Op de weg naar beneden bij de KFC een chicken twister gepakt en de tuktuk terug gepakt naar het hotel. Hier de spullen alvast uit de bagageruimte gepakt en alvast alles betaald wat nog open stond (kamer, opslag en parkeergeld). Sjuul had het ticket naar Zuid Afrika ook geboekt dus met hem op Skype gezeten en alles doorgenomen. Half Augustus komt Sjuul en mijn moeder naar Zuid Afrika (vlucht van 12,5 uur) en ze blijven twee-en-een-halve week. Sjuul alvast gevraagd om een planning te maken voor die tijd. ’s Avonds wat gaan eten en naar de kapper geweest. Hierna weer rustig aan gedaan en wat voorbereid voor vertrek morgenvroeg.

Dag 306 – 29 juli 2013 – Bangkok (THAI) naar Ban Hat Sai Ri (THAI) – 485 km

Na het ontbijt de motor uit de parkeergarage gereden en deze voor bij de ingang gezet van het hotel. Nadat ik alles had ingepakt en had uitgecheckt ben ik om half elf vertrokken. In het centrum stond het regelmatig vast dus het duurde even voordat ik weg was. Aan de rand DSCF3618van Bangkok moest ik stevig in de remmen. Gelukkig zag ik de hond achter de vangrail aan aankomen en die rende zo de weg op. Als ik niet had geremd dan had ik of een van de auto’s achter mij de hond wel geschept. Onderweg nog een keer moeten tanken (1 euro per liter) en het verkeer was rustig. Ze geven weer netjes richting aan hier! Wat een verschil met India en Nepal. Onderweg regelmatig gestopt want het was warm maar gelukkig grotendeels bewolkt. Ik had mijn navigatie op Phuket ingesteld wat dik 800 kilometer rijden was en ik wou ergens halverwege stoppen. Chumphon ligt halverwege en dat is de plaats waar we toen de veerboot naar Koh Tao hebben gepakt. Rond vijf uur was ik hier en richting het strand gereden voor een hotel. Vandaag eindelijk weer een lekker stuk gereden want dat was inmiddels meer dan 260 dagen geleden! ’s Avonds wat gegeten en daarna alle spullen in de kamer gezet. Morgen eerst maar eens alles uitzoeken want het is een puinhoop. ’s Avonds wat aan mijn reisblog gewerkt en nog een serie gekeken en een douche genomen want daar was ik ook aan toe! Het uitzicht is trouwens niet verkeerd. Vrij mooi strand met boompjes en stukje verder eilandjes en veel visserbootjes!

Dag 307 – 30 juli 2013 – Ban Hat Sai Ri (THAI) – 29 km

Rond tien uur gaan ontbijten en hierna alle spullen gaan uitzoeken. Alles opnieuw geordend en ik heb ineens plaats over! Op mijn gemak alles uitgezocht en meteen een lijstje gemaakt voor op de website van alle spullen wat ik bij heb. Op zich valt het wel mee wat ik allemaal bij heb. Na het inpakken ben ik gaan douchen en hierna wat rondgereden maar veel valt er niet te zien. Ik wou ergens lui gaan liggen in een stoel maar ik kon alleen houten stoelen vinden. Niet bepaald relax om daar een boek te lezen. Na wat rondgereden te hebben en een visje DSCF3630gegeten te hebben ben ik eind van de middag weer terug gereden naar het hotel. Hier mijn reisblog helemaal bijgewerkt dus ik lig weer op schema. Reisverslagen Nepal zijn helemaal af en staan online inclusief de foto’s op Smugmug. Rond zes uur klopte een van de personeelsleden aan de deur en ze begon in het Thais vanalles uit te leggen. Aan de gebaren viel op te maken dat ik moest betalen en dat het eten klaar was. Een Engelse kerel zat al met zijn Thaise vrouw te eten en ze vroegen of ik wou aanschuiven. Hij is eigenaar van een resort op Koh Samui en zijn vrouw werkt in de bar. Ze hadden een 2 liter fles wijn gekocht vanmiddag en die was al half leeg toen ik aan kwam.  Even later kwam een medewerker aan met zijn baby. De baby zag eruit als een fles Johnny Walker Red Label. Ik noem het zijn baby omdat hij hier de hele dag mee rond loopt. Aan zijn hoofd te zien is hij behoorlijk verslaafd aan de drank maar dat is niks gek hier. Met de motor wat rond gereden maar er is werkelijk geen klote te doen hier. Dan moet je of werk of een hobby hebben anders zal je hier al snel aan de drank zitten. Na het betalen van de kamer en het avondeten heb ik nog Dexter en The Big Bang Theory gekeken. Morgen richting Khao Sok National Park rijden.

Dag 308 – 31 juli 2013 – Ban Hat Sai Ri (THAI) naar Khao Sok National Park (THAI) – 280 km

Vanochtend rond een uur of negen wakker en maar meteen gaan ontbijten. Wederom koffie, brood en een ei gegeten. Gezien de prijs die ik betaal voor de kamer verwacht ik toch een iets uitgebreider ontbijt dan dit maar goed. Na het ontbijt gezegd dat ik ga vertrekken en ze keken mij als een schaap aan. Geen flauw idee hadden ze dus dan maar inpakken en wegrijden dan snappen ze het wel. De eerste 150 kilometer was het bewolkt maar het bleef droog. Rond lunchhtijd even een pitstop gemaakt en wat gedronken langs de weg. Hierna begon het flink te regenen en toen ik aan kwam was ik helemaal doorweekt. De laatste vijftig kilometer waren echt supermooi om te rijden. Door de rimboe gereden en de heuvels lagen in de mist. De regen erbij maakte mij niks uit en ik heb er nog een filmpje van gemaakt. Bij aankomst ben ik naar het resort gereden wat ik had opgezocht. Hier waren de deluxe huisjes 1200 baht maar ik kreeg hem na wat onderhandelen voor 800 baht. Gezien het een National Park betreft is het nog geen verkeerde prijs. Zeker gezien het een mooie kamer is. Morgen waarschijnlijk twee dagen door de jungle afhankelijk van wat de kosten zijn hiervoor. Verder had ik een fles water in mijn topkoffer gedaan die is open gesprongen. Gevolg mijn reparatieboek zeik en zeiknat. Hopelijk is deze nog bruikbaar nadat deze droog is.

Dag 309 – 1 augustus 2013 – Khao Sok National Park (THAI) – 0 km

Vanochtend begonnen met een ontbijtje bij het Khao Sok Green Valley resort en het was erg karig voor de prijs. Ik heb voor vandaag een dag in de jungle geboekt, de twee dagen was toch iets te duur voor wat je kreeg. Na even gewacht te hebben kwam de jeep aanrijden waarmee we naar het meer gebracht zouden worden. Ik, een Belgisch (Antwerpen) gezien en moeder en dochter uit Hongarije (Boedapest) zullen vandaag als groep begeleid worden. We moesten eerst een uur achterin de jeep zitten waar ik even heb gesproken met onze zuiderburen. Ze waren vijf weken op reis in Thailand en ze hadden nog twee weken te gaan. Eenmaal bij het meer moesten we een toegangsticket kopen en even later mochten we op de longtail-boot stappen. De boot ging in een behoorlijk tempo over het DSCF3667Ratchaprapha meer en het uitzicht was echt supermooi. Het meer lag langs en tussen allerlei kalkstenen steile heuvels en door de mist die er hing had je echt een mooi uitzicht. In het park zijn onder andere olifanten, beren en tijgers te zien maar de kans dat we die tegenkomen is heel erg klein. De Hongaarse vroeg regelmatig of ik even een foto van haar wou maken op de boot en later bleek ook wel waarom. Ze is een bekende soapactrice in Hongarije. Ze speelt in een of andere serie waar nooit iemand naar het toilet gaat. Na een uur kwamen we aan en hebben we met zijn alle geluncht en de chef had goed zijn best gedaan. We kregen rijst met verse vis, diverse groente en fruit en het was veels te veel wat op tafel stond. Na de lunch moesten we ons klaar maken voor de jungletrip. Het Belgisch gezin ging niet mee en bleef bij het meer gezien ze twee kleine kinderen hadden en we door rivieren heen moesten lopen. Nadat de motor van de boot weer gestart was want die hapert vanwege accuproblemen konden we gaan. Na enkele minuten konden we uitstappen en het is mij wel duidelijk waarom je sandalen aan moest trekken die ik niet heb. Ik heb mijn wandelschoenen bij en het was een grote modderzooi en diverse plassen waar we doorheen moesten. Niet veel later kwamen we ook aan bij de eerste rivier en ik schrok er een beetje van. De stroming was echt sterk en de Maria, de moeder van Alexandra (de actrice) is 69 jaar oud. Nadat ze een touw hadden gespannen over de river mocht ik als eerste er doorheen. In één hand had ik mijn waterdichte zak met de camera en de telefoon van Alexandra die ik voor de zekerheid toch maar boven mijn hoofd heb gehouden. Ik ben er zonder problemen doorheen gekomen maar heb Alexandra toch maar even medegedeeld dat een van de gidsen samen met haar moeder door de riveir heen moest gaan gezien de stroming. Maria, de moeder, sprak geen woord Engels dus alle communicatie loopt via Alexandra. Ik ben als eerste gegaan zodat ik van de rest even een video kon maken. Je weet maar nooit wat voor actie je te zien krijgt he haha! Iedereen kwam veilig aan de overkant en we konden de weg vervolgen door de jungle. Het zicht was meestal niet meer dan 10 meter omdat het helemaal dicht gegroeit is. Alexandra schrok van elk geluid in de jungle omdat ze als de dood is voor slangen. Gelukkig voor haar zijn we er geen tegen gekomen. Een stuk verderop kregen we de tweede oversteek voor onze kiezen. Dit keer niet via een touw maar via een bamboe-boom die ze over de river heen hadden gelegd. Hier moesten we ons aan vast houden en de stroming was ietsje minder sterk. Het laatste stuk naar de grot / waterval was bijna onbegaanbaar geworden. We moesten stroomopwaarts klimmen maar er is zoveel regen gevallen dat het best gevaarlijk was. Na een tijdje zijn we dan ook maar terug gegaan. De grot was sowieso onbegaanbaar vanwege hoog water en er zijn hier een aantal jaar geleden ook acht doden gevallen. De waterval was wellicht mogelijk maar dan moesten we Maria achterlaten en dan moest ze anderhalf uur wachten in de jungle. Op de terugweg kwam het er met bakken uit. We waren al nat dus dat maakte verder niet meer uit. Nadat we de rivieren weer over waren hebben we nog wat foto’s gemaakt van hoe doorweekt we wel niet waren. Eenmaal terug bij het restaurant moesten we wachten op de onweer voordat we terug konden per boot. Met nat shirt in de boot gaan zitten en gelukkig was het niet heel erg koud door de wind. Bij de pier heb ik mij een droog shirt aangetrokken en zijn we per jeep terug gegaan naar het hotel. Echter, na vijf minuten reed de chauffeur tegen een steen aan en het resultaat was een flinke olielekkage. Hier een half uur moeten wachten en in de tussentijd kregen we koekjes en bananen. Een slimmerik begon een sigaret op te steken twee meter achter onze jeep waar we nog in zaten. Het spoor met olie liep zo richting de jeep maar gelukkig werd hem snel duidelijk gemaakt dat hij daar snel weg moest. We werden door een klein busje opgehaald wat een stuk comfortabeler was afgezien van de diepvriesstand binnen. Iets voor acht waren we terug bij het hotel waar ik mij een warme douche heb gepakt. Ik had met Alexandra afgesproken om wat te gaan eten maar het restaurant ging kwart voor negen al sluiten. Met haar dus maar terug gelopen naar haar hotel waar we een hapje hebben gegeten. We zouden de foto’s uitwisselen maar dit ben ik vergeten te doen. Na samen nog een filmpje (Monsters Inc) gekeken te hebben zijn we gaan slapen want het was al middernacht geweest.

Dag 310 – 2 augustus 2013 – Khao Sok National Park (THAI) naar Thrang (THAI) – 311 km

Rond half tien was ik wakker en ben ik aan de overkant eerst wat gaan eten. Hier een omelet gegeten maar wat mij opviel was dat het water bijzonder hoog stond. Het had de hele nacht en nog steeds geregend. Er stonden al wat mensen langs de kant te kijken en er dreep van alles voorbij. Na het ontbijt de spullen gepakt en toen ik de topkoffer open deed bleek deze vol water te staan! De deksel zat goed dicht dus het moet via een naad naar binnen zijn gekomen. Het water met een glas eruit geschept en het laatste beetje met een handdoek opgesopt. Alle belangrijke documenten zaten hierin en gelukkig zitten deze in een waterdichte zak. Verder is mijn EHBO set nat geworden maar volgens mij valt de schade wel mee aangezien het grotendeels ook in zakjes verpakt zit. Na het inpakken uitgecheckt en vertrokken in de regen. Vertrokken richting het westen waar het water over het wegdek dreef. Langs de weg zag je de rivier buiten zijn oevers. Het water stond soms tot bijna de top van een boompje. Na een kilometer of veertig stond de hele weg blank, het stond een centimeter of veertig hoog en ik had er doorheen gekund. Een Thai zei echter dat er verderop een tweede oversteek nodig zou zijn en die was anderhalve meter diep. Oftewel de weg is onbegaanbaar en dus moest ik terug naar het oosten. Ik wou richting Phuket rijden maar met de omweg had ik er nog weinig zin in. Onderweg kwam ik ondergelopen land, hutjes en wegen tegen. De politie en rescueteams waren bezig om wat mensen via een vloot veilig te stellen. Niet veel later ben ik weer Zuidelijk gereden richting Krabi en het regende nog steeds. Inmiddels was ik helemaal doorweekt en mijn schoenen waren al zeiknat bij vertrek maar nu stond er water in. Zijn ze toch nog waterproof want er loopt niks uit haha. De laatste vijftig kilometer, inmiddels de naigatie ingesteld op Thrang, waren een ramp. Er lag echt veel water op het wegdek en het bleef maar met bakken uit de lucht komen. Met een rustig tempo er doorheen gereden en rond vijf uur was ik eindelijk in Thrang. Ik ben maar wat verder gereden aangezien het weer toch bagger is waardoor het weinig zin heeft om in Phuket of Krabi te verblijven. De weersvoorspelling is ook niet al te best dus maar zo snel mogelijk richting het zuiden / Malesië nu. In Thrang maar iemand gevraagd of hij een hotel wist en hij reed met zijn scooter richting een hotel. Hier naar binnen gelopen en ingecheckt. Toen ik klaar was met inchecken bleef er een plas water achter voor de receptie. De motor netjes in de parkeergarage kunnen zetten en vervolgens naar de kamer gelopen waar ik een bad had. Na een hele dag regen waardoor het toch erg fris was op de motor is een warm bad niet verkeerd! ’s Avonds wat gaan eten, wat boodschappen gedaan en op de laptop een serie gekeken en mijn reisblog bijgewerkt. Ik was vandaag overigens voor het eerst niet meer welke dag het was dus dat is een goed teken!

20130802 113847

Nieuwste Artikelen

Onze Sponsors

ATAMOTO

KERAM

MDI

Volg ons!

Op Facebook volg je de updates van onze reisverslagen, foto's en video's.

Op SmugMug worden de mooiste foto's en video's van onderweg geplaatst.

Abonneer je op de RSS Feed van deze site.

Route

Dit is de kaart van hoe we gaan rijden. Klik op de kaart voor een grotere versie en een lijst van alle landen.